Klanten werven en zorgen voor een optimale klantervaring
Het is een voortdurende uitdaging om interne fraude en fraude door derden het hoofd te bieden zonder dat de klantervaring in het geding komt. Hoewel het onlinekanaal geweldige mogelijkheden biedt voor het efficiënt openen van nieuwe accounts, biedt het ook veel mogelijkheden voor fraudeurs. Door de anonimiteit die internet biedt, is niet met zekerheid te zeggen wie een transactie uitvoert. U kunt daarom niet alleen vertrouwen op aanvraag- en identiteitsgegevens.
Met de hulp van Experian kunt u:
- Direct meer echte klanten goedkeuren
- Meer zekerheid krijgen over de validiteit van ingestuurde documenten
- Verwijzingen terugdringen
- Meer fraude identificeren en voorkomen
- Reserves voor oninbare vorderingen verkleinen
- De productiviteit van onderzoekers vergroten
Klanten behouden en de klanttevredenheid verbeteren
In deze tijd met voortdurend nieuwe technologische ontwikkelingen op cybergebied is het voor ondernemingen steeds moeilijker om accounts van bedrijven en consumenten te beschermen tegen inbraak. De wereldwijde toename van het aantal gevallen van gegevensdiefstal heeft ervoor gezorgd dat grote hoeveelheden persoonlijke gegevens voor het oprapen liggen. Identiteitsdiefstal wordt hierdoor in de hand gewerkt. Accountinbraak is een lucratievere bezigheid voor fraudeurs, zeker als ze zich richten op trouwe klanten die veel besteden.
Met de hulp van Experian kunt u:
- Kwaadwillige activiteit detecteren voordat accounts gevaar lopen
- Snel door een aanval getroffen accounts identificeren
- Detecteren welke apparaten bij de aanval zijn gebruikt en snel links identificeren naar alle andere accounts die mogelijk gevaar lopen
- Het risico van social engineering terugdringen met behulp van callcenters
Voldoen aan de groeiende vraag naar digitale betaling
Het groeiende aantal digitale kanalen heeft de manier waarop u zakendoet verandert. De toename in het gebruik van mobiele apparatuur, het groeiende internationale handelsverkeer en nieuwe betaalmogelijkheden zullen echter voor nog meer veranderingen zorgen. Circa 60 procent van alle fraudegevallen met kaarten in EMEA zijn gevallen waarbij de kaart niet kon of hoefde te worden getoond. Het is voor bedrijven daarom belangrijk om echte klanten goed te keuren en frauduleuze transacties te blokkeren. Internet is een handig en graag door klanten gebruikt verkoopkanaal, maar door de anonimiteit is het moeilijker dan ooit om erachter te komen wie uw klant is. Bestaande fraudepreventiebenaderingen leiden bovendien tot een slechtere klantervaring.
Met de hulp van Experian kunt u:
- Onderbrekingen en negatieve interacties met klanten terugdringen
- De inkomsten uit digitale kanalen laten groeien
- Fraudedetectie verbeteren en tegelijkertijd het aantal valse alarmen terugdringen